Sprzedaż internetowa czy sklep stacjonarny – kiedy warto przenieść sprzedaż do sieci?

Coraz więcej sklepów stacjonarnych ma problemy z przyciągnięciem klientów i utrzymaniem sprzedaży na określonym poziomie. Tymczasem branża e-commerce kwitnie i pobija kolejne rekordy. Nic więc dziwnego, że sprzedaż internetowa staje się coraz bardziej kusząca dla osób, które do tej pory działały jedynie „w realu”. Sprawdź, kiedy warto przenieść sklep do sieci i z czym się to wiąże.

Sprzedaż internetowa – dlaczego warto przenieść sklep do sieci?

Z badań wynika, że w zasadzie co roku odsetek Polaków kupujących w internecie wzrasta. Rośnie też zaufanie do sklepów online. Coraz więcej osób ceni wygodę i oszczędność czasu, jakie zapewnia im sprzedaż internetowa. Jednocześnie znaczenie sprzedaży stacjonarnej spada, a ze szczególnymi trudnościami muszą się zmagać małe, prywatne firmy.

Dlaczego sprzedaż w internecie może być dobrym pomysłem? Argumentów jest wiele! Branża e-commerce zapewnia między innymi:

  • dostęp do znacznie szerszego grona klientów – z całego kraju, a nawet z zagranicy;
  • niższe koszty prowadzenia działalności – brak konieczności utrzymywania lokalu stacjonarnego;
  • większą elastyczność – łatwość rozbudowywania działalności, dodawania asortymentu, a nawet zmiany profilu;
  • wiele możliwości dotarcia do klienta – sprzedaż internetową można prowadzić za pośrednictwem własnej strony www, ale też np. platform marketplace czy nawet portali społecznościowych;
  • szerokie możliwości marketingowe – sprzedaż w internecie daje też wiele różnorodnych możliwości w zakresie promocji (pozycjonowanie, płatne reklamy w wyszukiwarkach, reklama displayowa, social media i wiele innych).

Mimo iż początkowo przejście do strefy wirtualnej może się wydawać przytłaczające, tak naprawdę sprzedaż internetowa nie jest trudna. Pod wieloma względami może się wręcz okazać łatwiejsza od sprzedaży stacjonarnej! Jest to przede wszystkim sposób na redukcję kosztów oraz zwiększenie zasięgu oddziaływania. Dzięki Internetowi możesz dotrzeć do zupełnie nowych klientów i zdecydowanie zwiększyć obroty. Jednocześnie wcale nie musisz rezygnować ze sklepu stacjonarnego – wielu sprzedawców z powodzeniem łączy te rozwiązania.

Sprzedaż e-commerce – jak zacząć?

Wkroczenie na rynek e-commerce ni musi być trudne. Możliwe jest wdrażanie sprzedaży online małymi kroczkami. Nie trzeba od razu tworzyć własnego sklepu internetowego (co wymaga inwestycji na domenę, hosting, system sprzedażowy, reklamę itp.) – na samym początku zdecydowanie łatwiej jest skorzystać z jednej z platform typu marketplace (np. Allegro). Oferują one gotową infrastrukturę i darmowe założenie konta. Możliwe jest więc rozpoczęcie sprzedaży e-commerce „na próbę” – np. zaledwie od kilku produktów, praktycznie bez żadnego ryzyka. W przypadku Allegro daje to dostęp do bardzo szerokiego grona klientów (ponad 20 mln użytkowników). Nowi sprzedawcy mogą też korzystać z atrakcyjnych bonusów – m.in. darmowych wyróżnień ofert, które ułatwiają zdobycie pierwszych zamówień, a także nawet 100-procentowej zniżki od prowizji, która pomaga zwiększyć początkowe zyski. Ponadto w Akademii Allegro znajdą szereg darmowych szkoleń z zakresu e-commerce, sprzedaży na portalu, marketingu i prowadzenia biznesu.

Sprzedaż w internecie – czego potrzebujesz?

Aby zacząć sprzedaż w internecie na Allegro lub innej podobnej platformie, nie potrzebujesz wiele. Wystarczy założyć konto firmowe, podając dane swojego przedsiębiorstwa. Oferty można zacząć dodawać od razu, korzystając z gotowej, intuicyjnej infrastruktury. Nie można zapomnieć jedynie o dobrych zdjęciach produktu i treściwych, zachęcających opisach. Następnie warto zadbać o marketing, czyli promocję ofert zarówno bezpośrednio na platformie, jak i poza nią.

Gdy już zrozumiesz, na czym polega sprzedaż internetowa i zechcesz się rozwijać, będziesz mógł z łatwością połączyć sklep stacjonarny ze sprzedażą na platformie marketplace i własnym sklepem internetowym. Tym sposobem zyskasz jeszcze więcej!

Materiał partnera